Ingen inspiration..?

Jag är så sjukt oinspirerad nu för tiden. Klampar ner mig själv och rör knappt min inte ens halvår gamla systemkamera...
Jag menar, jag borde vara ute och fota hela tiden, suga i mig information och bara vara glad, men icke sa nicke.
Jag har nästan slutat fotat helt och blir bara "deprimerad" när jag tittar på alla andras vackra bilder...

Så, jag undrar om jag inte ska göra såhär:

Jag slutar att titta på andras bilder, med flit menar jag. Alltså, jag slutar studera andras bilder, tänka på hur de redigerar sina och vad deras tanke är, jag slutar med det, för kanske en månad eller två.
Sedan tar jag med mig kameran ÖVERALLT! Har med mig den hela tiden, fotar hela tiden, raderar, fotar, raderar.

Så, detta ska jag försöka göra i en månad eller två. Bara fota och glömma alla andras bilder.
Detta tror jag kan funka eftersom jag då sätter inga krav på mig själv. Jag studerar bara mig själv och sätter bara mina egna krav, inga andras. Sedan, när jag väl är mogen, DÅ börjar jag studera andras bilder och suga mig in deras oskrivna regler och inspirationer.

Ointressant? Javisst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0