Köpa nya böcker!!

Hejsan och hallå!

Nu är Julafton över (eller ja, den var över för typ en dag sedan xD) och jag planerar redan mina nästa köp!
Jag har tittat på några böcker som jag vill ha och sedan måste jag köpa nya vinterstövlar. Varje morgon när jag gick till skolan (innan jullovet alltså) så frös jag nästan tårna av mig tack vare mina billiga kängor från Rusta, hahah xD


Här är den första boken jag tänkte beställa. Det är den tredje boken i "Sookie Stackhouse" serien. Det är dessa böcker som är inspirationskällan till serien True Blood som har blivit en hit i USA och även Sverige på senare år. Jag kan verkligen rekommendera dessa böcker, men då måste ni nog börja med första boken i bok serien som heter Dead until dark :)


Detta är också en bok ur en bokserie. Det är den senaste boken ur serien "house of night", en storsäljare i USA. Den har i stort sett precis översatts till svenska satt den har inte hunnit bli särskilt stor här, men man får väl hoppas på en ändring. Detta är den sjätte boken i serien (om jag minns rätt) och den kom ut i oktober. Första boken i denna serie heter Marked.


Tillsist tänkte jag beställa den här gamla godbiten :P En gammal bok av en riktigt bra författare. Denna bok blev även en film på 90 talet som på svenska heter Ängeln på sjunde trappsteget. Jag såg filmen för någon vecka sedan och tittade upp lite och märkte att den var baserad på denna bok av samma författare som har skrivit Teacher Man, en annan bok som jag läste i åttan på engelskan.
Filmen var jätte bra, dock väldigt hemsk, så varför inte läsa boken?

Just nu har jag faktiskt en lång bokkö som jag ska läsa innan jag kan börja på någon av dessa böcker som jag ska beställa.
Jag håller på just nu att läsa The Green Mile av Stephen King, och efter det tänkte jag läsa en bok som verkar vara väldigt okänd i Sverige. Inviseble Man heter den av Ralph Ellison. Efter det står en bok som heter Kookoo in the nest (eller något liknande, har den inte i närheten) som är skriven av samma författare som skrev Good Night Mr Tom (har jag för mig att den heter). Därefter har jag en engelsk bok som Bengt, våran engelska lärare har gett oss i läxa över lovet som handlar om en indian i amerika.
Det var allt om mina böcker :P

God natt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0