Sol!

Idag var det sol ute!
Idag har jag städat mitt rum!
Idag har Gullis lärt sig att slicka på mina händer! xD


Ja, idag var det sol ute. Det var extremt skönt då det typ har regnat två veckor innan. Fast det var väldigt jobbigt med att det var sådan där "gå ner sol" hela dagen som lös en i ögonen, så det var inte jätte skönt... Men man ska inte gnälla!

Jag städade även mitt rum, tog bort kläder från golvet, bytte grejer i sängen och damsög. Så nu behöver jag inte göra det resten av året! Haha, nej skämta bara.

Ja, igår när jag skulle träna Gullis så gick det uselt. Hon vägrade lyssna på mig, vile bara ha godiset. Så igår så gjorde jag om min träning, för jag har märkt att jag har alldeles för brottåm och ger henne "ledtrådar" till vad hon ska göra och så, det är därför hon har börjat tigga.
Så, idag, så började jag helt om. Jag tog fram Albin flugluva och visade den för henne. När hon nosade den, *klick* sedan när hon började putta på den *klick* och vidare. Iden är att jag ska lära henne apport.
Men, jag märkte att hon inte riktigt fattade, så då bytte jag till foderskopan. Den brukar hon ju vanligtvis bita och slicka på, satt när hon nosade *klick*, när hon slickade *klick* och vidare. Jag fick henne inte att bita på den, utan istället blev det att jag lärde henne att slicka på mina händer xD Men jaja, det är ju bra att hon kan det också (A)

Jag tränade även  Bella i lydnad och lite att hon ska hoppa hinder. Hon tyckte det var jätte kul! Var riktigt fokuserad på mig och lättlärd så det var kul! :D



Så nu när det var sol ute så fotade jag lite grann.



TinTin som går ut ifrån mammas rum.

Ja, nej nu kan jag inte skriva mer, måste ner och fixa till tvätten, bye bye :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0