Objektiv?

Okay, det objektivet som jag skrev om innan, det tänker jag inte köpa.
Jag läste på en blogg om en tjej som lär ut kurser i fotografering, det var många som hade köpt det objektivet och var inte alls nöjda, så jag tänkte att jag köper ett begagnat som jag hittat, ett minolta 35-105 som tydligen ska vara väldigt bra. En skriver att det är en av Minoltas bästa genom tiderna!
Sedan, tänkte jag att jag sparar resten av pengarna och köper ett annat objektiv som jag är väldigt intresserad av, det är ett Sigma 70-200 f2.4
Ett bra objektiv som tar in mycket ljus och så. Det tror jag kommer bli super i och med att jag vill fota hästar (då behöver man en del att kunna zooma in på)
Dock kostar det objektivet runt 5000 vad jag förstått, satt det blir en del att spara.
Men, som andra säger, man kan köpa ett kamerahus för kanske 4000 men sedan måste man köpa ett objektiv för kanske 7000 för att det ska funka. Alltså, det är inte kamera huset som är allt, utan det är snarare objektievt som är det viktigaste!








Tog lite bilder nyss

Ibland kan jag verkligen inte förstå varför människor hackar så på kitobjektiv. Jag har fotat med mitt kitobjektiv sedan jag köpte kameran (Juli 2009) och jag är nöjd med objektivet. Visst ibland kan det vara lite irriterande med att den inte släpper in så jätte mycket ljus och att det inte har så bra zoom, men ändå.
Fast då undrar ni nog varför jag vill ha ett nytt?
Jo, det som jag har nu, det har jag som sagt haft i flera flera månader. Jag har aldrig testat något annat objektiv än kitobjektiv till t.ex. min kompis Nikon eller min andra kompis Canon så jag har tröttnat en del nu och känner att jag vill ha mer zoom, jag vill kunna komma lite närmare än jag kommer nu.

Kommentarer
Postat av: warnmark -vinn ett schabrak från Scapa

Sv; Ja precis. Det tråkiga är bara att jag har missat 16 år av ponnytiden och att vi har missat drygt 1,5 år av våra tre år tillsammans ;/

2010-04-25 @ 20:17:22
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: karin lindh

70-200 kostar rúnt 7000-8000 -.- jag sparar till det med, men om du har hittat för fem så säg gärna till vart :D jag brukar nämligen sitta oc jämföra priser på pricerunner.se :-/

2010-04-25 @ 21:44:37
URL: http://lillakarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0