älska att prata om sig själv?

Jag har märkt en sak...

Homo sapiens sapiens är ett sorts djur som älskar att prata om sig själv! Jag menar det, i stort sätt alla älskar att prata om sig själv! Varför annars skulle alla dessa bloggar finnas?
Jag har även märkt att det är mer kvinnor än män som älskar att prata om sig själv. Kvinnor bara älskar att prata om vad de gjorde igår, att de har en blåsa på sin häl, att de har tråkigt, att de spelar ett instrument, ja, allt möjligt!
Jag säger inte att jag är något undantag, tvärtom, jag älskar också att prata om mig själv! Jag älskar att berätta om att jag går på flöjt, att jag har köpt nya skor, att jag har levlat på farmville (som jag btw inte har gjort :P), så jag är definitivt inget undantag.

Det är faktiskt lite komiskt att folk gillar att prata om sig själva.. Jag undrar hur det kommer sig?
Är vi egoistiska bara för att vi älskar att prata om oss själva? Är vi diviga, självupptagna?
Nja, det skulle jag inte säga, jag skulle bara säga att det finns väl inge mer intressant att snacka om... Missförstå mig rätt nu, jag säger inte att det är jätte intressant att snacka om sig själv, snarare tvärtom då VI redan vet allt om oss själva...
Jadu, det är ett mysterium.. Varför kommer det sig egentligen att man älskar att prata om sig själv? Jag har då ingen aning...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0