Nu har Gullis skor :D

Japp, nu har Gullis skor.
Jag och pappa åkte till Sandemar idag och där blev hon skodd runtom, så nu kommer jag kunna rida hur mycket som helst :D
När vi ändå var på sandemar så tog vi med oss sadeln och jag red runt.
Gullis var jätte pigg och jag kom knappt upp eftersom hon var så ivrig med att gå vidare. När jag väl kom upp så började hon små trava :D

Så, jag skrittade med henne tills hon var varm, sedan fick hon trava lite granna (det är ju trots allt första gången på fem dagar som hon blir riden). På väg hem fick hon galoppera några steg, hon var ju så himla pigg!

Så, nu ska jag börja ta tag i hennes träning ordentligt igen. Jag tänkte att jag skulle börja skritta i en vecka eller två innan jag börjar trava lite smått. Jag vet inte riktigt hur bra kondis hon har så jag tänkte att jag skulle ta reda på det lite bättre och så.

Så, eftersom jag har snacka om Gullis hela tiden idag så får ni se några bilder på henne :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0