Snälla pappa, nej

Jag måste bara... varna? om den värsta boken jag någonsin läst!

Den heter Snälla pappa, nej och är skriven av Stuart Howarth.
Det handlar om en liten kille, som man får följa från 4 års ålder (tror jag, hans ålder var ofta väldigt luddig) när han blir misshandlad av sin styvfar. Han blir slagen och senare, när han är runt åtta tror jag, börjar hans far även antasta och tvinga honom att ta på hans personliga delar. När han, pojken, sedan är runt 30 så har han och hans familj flyttat ifrån mannen sedan länge. Pappan hamnade i fängelse i två år och skaffade sig sedan ny fru. Så, när Stuart, pojken, är 30 år så åker han och hälsar på sin far. Farsan är lika hemsk och Stuart måste skydda sig med närmaste föremål som råkade vara en hammare. Han slår in tinningen och farsan dör. Efter det åker Stuart in i fängelse för mord och måste sitta ett tag. I fängelset händer massa saker så han stämmer hela skiten.

Detta låter väl ganska bra? En kille som är olycklig med slutar med att han stämmer ett helt fängelse och vinner. Jag skriver bara det som står på baksidan :P

Men nu till det dåliga!

Han skriver helt udda, han lägger in kommentarer som "jag visste det inte då, men han var alkolist" och liknande, sjukt jobbigt!
Han hoppar väldigt mycket mellan år, ibland är han fyra, sedan åtta, sedan tillbaka till fem, extremt jobbigt!
Han skriver inga miljlöbeskrivningar direkt, bara när man ska veta någon speciellt som hur äcklig källan är.

Och det sjukaste av allt är nog att han säger hela tiden "Jag blev sexuellt uttnyttjad när jag var liten, det här är väldigt jobbigt" i fängelset.
Han pratar även som om han vill gå till en psykolog men han gör aldrig det! Han är en tickande bomb och ändå så får han minimistraff och får komma ut ur fängelset utan att ha gått till en jävla psykolog hela tiden!!! Vad är det för skit!?

Tyvärr, men nej, denna bok var bara slöseri med tid. Som tur var så köpte jag inte boken, jag lånade den bara från bibblan.
Så om ni ser det ledsna framsidan där en liten pojke tittar ner i marken, halvt inne i skuggan, med en stor vit text där det står: "Snälla pappa, nej" låna INTE boken! Den må se lockande ut, men jag lovar, bara för at man blivit sexuellt utnyttjad och misshandlad när man var liten, bara för de så är man INTE en naturbegåvning på att skriva böcker! Och jag lovar, denna författare är definitivt ingen naturbegåvning på att skriva, han kan inte ens skriva ett ordentligt slut! För jag måste bara nämna slutet,
Han skriver in alla han vill tacka, han skriver typ bara: " Jag vann inte över barnsittaren, men över fängelset vann jag, och till detta vill jag tacka blah blah blah" Nej, usel bok!

Jag vill inte ens ge den några "fem av fem" då den skulle få... Noll av hundra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0