Frankrike?

Oj vad mycket det är som har hänt den här veckan!

I tisdags hade vi matteprov och i torsdags hade vi SH prov, men det har inte riktigt med saken att göra.
I torsdags efter provet så skulle jag städa, då hittade jag en lapp där det stod "Plugga utomlands! Studier i Europa för elever i gymnasiets åk 1 och 2"
Och jag började genast läsa. Läste att det handlade om ett stipendium som man kunde få för att plugga utomlands i Tyskland/Spanien/Frankrike. Man får alltså typ allt betalt (skola och boende alltså) och måste själv "bara" betala ca 10 000 för tio månader.
"Åh, det skulle ju vara underbart! Men jag undrar vad mina päron skulle säga?" tänkte jag. Jag tog med mig lappen och tog hem den och visade för mamma och pappa. Och tänk, de blev helt positiva inställda! De läste och tyckte att det lät som en fantastisk idé!!
Så, vi kom fram till att om jag fixar de 10 000 kronorna så får jag åka!!! :D
Snacka om att jag ska sommarjobba i sommar!!

Tänk, lilla jag, studera i Frankrike!? Underbart!! Tänk, om ett år kanske så sitter jag vid min data och skriver in hit till bloggen typ "Hej, idag hade Engelska i skolan och efterråt stack jag och några vänner till stan och shoppade, men nu kan jag inte skriva mer för jag ska till värd familjen, ciao"
Fasen vad underbart!
Håller på att skriva uppsatsen om mig själv på franska just nu och sedan ska jag prata med min franska lärare på måndag. Förhoppningsvis har jag skickat ansökan redan innan slutet av denna vecka!!

Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0