Salut

Heya!

Jag måste bara berätta om en underbar film som jag såg. Faktiskt, så var den en fransk film. Och det underbaraste var nog att det kändes som om jag förstod de mesta dom sa. Alltså, jag kännde igen ord som bara den. Jag visste inte att jag hade sådan koll som det kändes som, men det känns ändå ganska bra att jag har någorlunda koll.

Filmen heter Mon Ange och är som sagt fransk. Det handlar om en kvinna som är protistuerad (?) som säger till hennes man att hon är gravid bara för att få honom närmare och få honom att vara hemma mer. Hon går med på att hämta en vänninnas son som för stunden bor på ett barnhem och "adopterar" honom. De åker runt i Frankrike och letar efter hans mamma samtidigt som hon försöker bli gravid och hon försöker bli av med killen för att kunna åka hem till sin man. Och nej, det är inte jag som säger konstigt utan så förvirrande var filmen faktiskt. Den var extremt förvirrande men när man väl såg klar filmen så fick alla frågor sina svar. Jag vette fasen om jag rekommenderar den, ville bara berättta att den finns och att jag gillar den stark.

Jag läste ut "The  catcher in the rye" idag. Det är en fullständigt underbar bok. Den's språk är underbart och författaren är sjukt duktig! (Författaren är J.D Salinger).
Så nu antar jag att jag ska läsa "The Green Mile" av fantastiska Stephen King och sedan när den är utläst så hoppas jag på att Invisble Man av Ralph Ellison ska ha kommit till Bibblan. Haha, ja, jag läser bara gamla böcker för stunden. Men det är nog för att dess språk oftast är helt underbart!

Nej, nu orkar jag inte skriva mer, och ni/du orkar inte läsa mer. Hej då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0