Multi taskin'?

Ptja!

Idag kom jag på en sak...
Många är typ "Ey kvinna, gå tillbaka till köket och ploppa ut en unge!"
Okey, kanske inte så många nu... men en del, faktiskt! Det går en i min klass :P Han gör det bara på skojj (hoppas jag i alla fall :O xD)
Men i alla fall, jag kom på en sak kring det, och det är
Förr, då var det kvinnorna som hade hand om hushållet. De hade även hand om barnen, och gården, och stjänstefolket (i alla fall de lite rikade människorna), och är inte det värsta multi tasking?
Jag menar, Att ta hand om kanske fem barn, samtidigt som man ska laga mat, städa, ta hand om gården + djuren på gården, plus säga åt stjänstefolket vad de skulle göra (alltså de stjänstefolk som typ bodde i stallet)
Jag menar, vad gjorde männen? Söp och arbeta? Visst, deras arbete var slitsamt, men det vara bara en sak som de gjorde! Typ spinna rockar eller vara på åkrar eller vad de gjorde. Men fortfarande, de gjorde bara en sak i taget, aldrig sju saker samtidigt!
Så, vem är det som äger eller? Mannen som söp och höll på lite på åkrarna eller kvinnorna som tog hand om ALLT medan männen var ute och söp?

Ville bara säga de...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0