The Host

Jag läste ut The Host idag :D
Den av Stephenie Meyer som inte är något inom Twilight serien :)
Den var sjukt bra och jag älskade slutet!! Dock, hoppas jag att det kommer en tvåa! Fast jag tror inte de, men har absolut ingen aning xD
Så nu ska jag läsa vidare på The Catcher in the Rye, som faktiskt är bättre än jag trodde.
Den är skriven på typ 50 talet satt den är ganska gammal med gammalt språk men ändå helt ok, det är J.D. Salinger som har skrivit den :)

Jag har inte bara läst idag utan även hållit på med hästarna :)
Jag tog ut Albin och satte på honom ett träns med långa tyglar på, sedan gick jag bredvid honom vid hans manke och tränade honom. Long Reining tror jag det heter. Han var super duktig! Han var dock ganska osäker och ville till de andra i hagen men det var egentligen inte så konstigt då han inte har haft bett i munnen eller linkande på över ett år! Men jag ska nog fortsätta lite smått med honom, dock inge seriöst eftersom jag verkligen ska hålla på med Gullis nu.
Så efter att jag intrudicerat Albin till Long Reining så tog jag ut Gullis och gjorde samma sak, dock var det inte första gången för henne, utan det är de jag har försökt lära henne i säkert en vecka nu, att jag inte går framför henne eller vid hennes huvud utan vid manken. Hon hade lite svårt att förstå först och var ganska osäker men efter en liten stund så gick det super! Jag övade lite öppnor med henne och det funkade super! Dock MÅSTE jag påminna mig att jag inte får pusha henne för hårt (som jag råkade göra idag en gång) eftersom hon då genast blir osäker och stannar.

Ja, det var väl de, tänkte updatera med hur det går för Gullis och mig och öppnorna i framtiden, inte för att någon läser den här bloggen men ja xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0