Bästaste Häst!

Idag red jag Gullis efter att jag kom hem från skolan. Hon var riktigt duktig :D
Jag skrittade mot knappen och då testade jag att få henne gå i olika tempon i skritten. Hon försökte verkligen lyssna på mig! :D
Sedan tränade jag lite framdelsvändningar (typ..) och det funkade ganska bra, så jag testade också att göra serpentiner på vägen. Tidigare i år när jag försökte göra det med henne så försökte hon bara vända hem men idag gjorde hon som jag bad om! :D
Jag red ända hem till knappen där hon fick nosa på en lite läskig cementblandare innan vi började skritta hemåt. Jaag travade lite med henne och det gick också super, visade inga tecken på att vara öm (hon har tidigare snubblat i skritten på vägar så vi har antagit att hon varit öm eftersom hon är barfota, men idag visade hon absolut inga tecken på de!) Tillsist så testade jag att be henne om galopp och hon galopperade!! :D Dock bara några steg, men jag ville inte att hon skulle få upp farten eftersom vi galopperade mot en stor väg.
Jag fick henne också att stanna vid den läskiga brevlådan satt jag hämtade posten där i (utan att sitta av). Men sedan ville hon bestämma så vi gick in i skogen och sedan hem. Väl hemma så vägrade hon att gå in i hagen innan hon fick godis, hahah xD Den envise damen xD
Nu måste jag göra massor av läxor, men jag lägger upp lite bilder från att jag och Nea fotade Gullis i helgen :)


Jag och vackraste Gullis


Vackraste Gullis


Gullis och Albin :)

Hej då :)

Kommentarer
Postat av: Stockholmsjenna

sv: jahaa. ah det var dem tiderna då jag var rätt så aktiv tävlingsryttare där på blåkulla :)



Jo, dem hästarna gillade jag också. Funny red jag när hon var helt ny och inte fick gå på lektionerna än eftersom hon var lite speciell i början. Och Pamela red jag lite dressyr på som variation från Mimmi och Charam som jag annars red varje vecka (mimmi på måndagar och charam på tisdagar och tävling på någon utav dem varje helg) :P



Fast varken Funny eller Pamela finns kvar på Blåkulla nu.

2009-10-13 @ 10:09:04
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Stockholmsjenna

Nu har jag en tävling i bloggen där du kan vinna ett par snygga benlindor! Var gärna med och tävla!

2009-10-13 @ 18:24:56
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Anonym

aaawww vad sööööt hon eeeee



Jag vill också ha häst :( men ska iaf rida Gelly dressyr ikväll ! (Y) :D

2009-10-14 @ 10:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0