Nytt objektiv??

Vet ni!?
Jag ska ev köpa ett till objektiv denna eller nästa vecka! :D
Ett Sigma 70-300 är jag intresserad av, just eftersom jag är väldigt intresserad av att fota hästar och det jag har nu (18-70=sony kitobjektiv) anser jag är otillräckligt för att fota hästar :P
Dock är detta Sigma väldigt billigt och det är inge toppen objektiv, men jag känner att jag kan köpa det så länge, sedan ev byta upp mig om jag vill senare :)
Detta är även ett macro objektiv så det blir perfekt! :D


Bild från Elgiganten.se

Jag hoppas att jag får testa det först i affären, men om jag inte får det så köper jag nog det ändå. Man kan ju alltid lämna tillbaka om man känner sig inte nöjd med affären :)

Kommentarer
Postat av: Fotograf Annie

Det där objektivet är helt klart prisvärt. Kanske inte det bästa i alla lägen men fungerar. Det var mitt andra objektiv som jag köpte och jag har fotat mycket med det. :)

2010-04-26 @ 20:58:29
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/
Postat av: lina [discosadness.blogg.se]

70-300 är rätt så värdelöst när det gäller ridsport, tyvärr. eftersom bländaren är rörlig så tar objektivet in mindre ljus ju mer du zoomar. I ett ridhus eller under väderförhållanden där det inte är solsken är det helt värdelöst. rekommenderar att du ser dig omkring efter ett ljusstarkt objektiv, ex 70-200/2.8! aningen dyrare men mycket mer prisvärt! sigma och tamron har några modeller du skulle kunna kika på :-) jag själv planerar att köpa ett efter att jag tagit mitt körkort!



har du frågor eller undrar över något försöker jag gärna hjälpa till.

2010-06-17 @ 00:46:32
URL: http://discosadness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0